Sve pripreme za zajednički nastup bh. firmi na najvećem međunarodnom sajmu organskih proizvoda - Biofach 2020. su završene, potvrdili su nam u Vanjskotrgovinskoj komori BiH.
ajam će se održati u Nürnbergu od 12. do 15. februara 2020, a na njemu će ove godine učestvovati pet bh. kompanija.
Veliki doprinos
Riječ je o pet bh. firmi koje imaju certifikat Organsko, a to su “Anđelić” d.o.o. Trebinje (sakupljanje i prerada ljekovitog bilja, proizvodnja eteričnih ulja i začina), “Halilović” d.o.o. Ilijaš (uzgoj žitarica i povrća, proizvodnja organske kozmetike i eteričnih ulja), Heko d.o.o. Bugojno (uzgoj i prerada organskog bobičastog voća, šumskog voća i gljiva), Malo Sunce d.o.o. Mostar (proizvodnja eteričnih ulja) i Pego d.o.o. Čitluk (proizvodnja eteričnih ulja).
- Sa aspekta količine izvoza, sektor uzgoja i prerade ljekovitog i aromatičnog bilja, šumskog bilja i meda je relativno mali sektor sa dosta velikim socijalnim doprinosom privredi BiH u smislu sezonskih poslova i zapošljavanja ruralnog stanovništva. Ipak, sektor je u posljednjih 10-ak godina, koliko se organizirano pruža podrška zajedničkim i pojedinačnim nastupima na međunarodnim sajmovima, ostvario značajan napredak. Na to ukazuje i činjenica da je ukupan izvoz sektora sa 25 miliona KM u 2012. godini dostigao iznos od preko 40 miliona KM u 2019, kazali su nam iz VTK-a BiH.
Prema njihovim informacijama, iako u manjem obimu doprinosi ukupnom vanjskotrgovinskom balansu BiH, ovaj sektor u kojem se pokrivenost uvoza izvozom godinama kreće od 200 do 400 posto jedan je od rijetkih u kojem BiH ostvaruje vanjskotrgovinski suficit.
- Kompanije koje redovno izlažu na ovom sajmu su prema anketnim upitnicima izuzetno zadovoljne i osim što održavaju redovne kontakte sa postojećim kupcima, izlagači na ovakvima sajmovima postepeno pridobijaju i nove kupce, kažu u VTK-u BiH.
S tim se slaže i Mejra Halilović iz kompanije “Halilović”, koja godinama izlaže na brojnim sajmovima.
Uspjeh
- Posjeta sajmovima veoma je važna sa aspekta predstavljanja proizvoda, ali i stvaranja novih poznanstava, kontakata, kao i novih poslovnih partnera. Ukoliko na svakom sajmu uspijete pridobiti jednog novog kupca, može se reći da ste ostvarili izuzetan uspjeh, kaže Halilović.
Dodala je da će se oni predstaviti sa svim svojim proizvodima od eteričnih ulja do ljekovitog bilja.
- Reakcije posjetilaca svih, pa i ovog sajma su i više nego pozitivne i isto očekujemo i od ovogodišnjeg Biofacha, kazala je Halilović.